صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد


در پی جذابیت و رونق بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌های ارز دیجیتال نیز به همان میزان پررونق و جذاب شده‌اند. خیلی‌ها بدون داشتن دانش و اطلاع لازم درمورد ارزهای دیجیتال و بازار این ارزها، سرمایه‌های خود را به این بازار آورده و دست به سرمایه‌گذاری و معاملاتی در بازار رمزارزها می‌زنند که نتیجه آن بربادرفتن سرمایه‌های زیادی است.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال با امنیت و اعتبار بالا از لازمه‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال است و هرکس می‌خواهد وارد این بازار بشود لازم است صرافی ارز دیجیتال امن و معتبری را بیابد. باتوجه‌به اینکه کار صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد بستر معاملات ارز دیجیتالی است، مسلم است که برای ارائه این خدمات، مبلغی را تحت عنوان کارمزد از کاربران خود دریافت کنند؛ بنابراین یکی از مؤلفه‌های اصلی که تریدرهای حرفه‌ای برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال مدنظر دارند، میزان کارمزدهای دریافتی آن صرافی از هر معامله کاربرانش است. با این حساب تریدرهای حرفه‌ای، صرافی‌ای را انتخاب می‌کنند که علاوه بر امنیت و اعتبار، پایین‌ترین کارمزد را نیز داشته باشد. در این مطلب، سه صرافی را که کم‌ترین کارمزد را از کاربران دریافت می‌کنند، معرفی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید بدانید برای خرید تتر یا ارزهای دیگر، کدام صرافی‌ها کم‌ترین کارمزد را دریافت می‌کنند، با ما همراه باشید.


آیا صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد داریم؟

کاربران بسیاری در جستجوی یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی هستند که برای ارائه خدمات کارمزدی از کاربران خود نگیرد. ممکن است که برخی صرافی‌ها به مناسبت‌هایی درصدی از کارمزد را به‌عنوان تخفیف از کاربران نگیرند، اما اگر صرافی ارز دیجیتال یا سایتی در تبلیغات خود عنوان کرد که کارمزدی نمی‌گیرد، احتمال دارد یک پروژه کلاهبرداری باشد.


همه صرافی‌های ارز دیجیتال برای ارائه خدمات و مواردی از قبیل تأمین امنیت، توسعه پلتفرم و زیرساخت‌ها به سرمایه و تخصص نیاز دارند. تخصص و سرمایه قطعاً نیاز به سرمایه‌گذاری دارند، بنابراین حتماً پیش از ایجاد حساب کاربری و سرمایه‌گذاری در صرافی‌هایی که وعده صفر بودن کارمزد را می‌دهند، این مورد را مدنظر قرار دهید.

بدون شک صرافی‌های با امنیت و اعتبار بالا، برای خدماتی که ارائه می‌دهند کارمزد می‌گیرند و بدون کارمزد ارائه این خدمات میسر نیست. ممکن است که کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت باشد اما این امکان وجود ندارد که صرافی ارز دیجیتالی کارمزد نگیرد.

انواع کارمزد در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

بالاتر به این نکته اشاره شد که ممکن نیست صرافی ارز دیجیتالی در ازای ارائه خدمات از کاربران خود کارمزد نگیرد. روش‌های دریافت کارمزد از کاربران در صرافی‌های مختلف، از یکدیگر متفاوت و مختلف است. رایج‌ترین تقسیم‌بندی کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال، سه‌گانه کارمزد واریز و برداشت یا سپرده، کارمزد بلاک‌چین و کارمزد ترید است.


کارمزد واریز و برداشت یا سپرده

کاربران برای خرید ارز دیجیتال باید ابتدا پول فیات به‌ حساب کاربری خود واریز کنند و بعد اقدام به خرید ارز دیجیتال مدنظر خود کنند، یا پس از فروش ارز دیجیتال خود می‌خواهند از حساب کاربری خود پول فیات برداشت کنند؛ صرافی‌های ارز دیجیتال رقم کوچکی از این پول فیات را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. به این رقم کوچک که به‌عنوان کارمزد برداشت می‌شود، کارمزد واریز و برداشت یا سپرده می‌گویند.


کارمزد بلاک‌چین

نمی‌شود از ارزهای دیجیتال سخن گفت و به شبکه بلاک‌چین نپرداخت، این دو جدایی‌ناپذیر هستند. استفاده از بستر صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز هزینه‌ای مجزا دارد و فعالانی که در این صرافی‌های به خرید و فروش می‌پردازند، طبیعتاً باید هزینه آن را بپردازند. ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه بلاک‌چین شکل ‌گرفته‌اند و هر تراکنش برای انجام، نیاز به ایجاد بلاک دارد و افرادی باید این کار را انجام بدهند و در ازای آن، پاداشی را دریافت کنند. این پاداش از طریق کارمزد واریز و برداشت ارز دیجیتال تأمین می‌شود. معمولاً صرافی‌ها برای واریز و برداشت ارز دیجیتال، کارمزدی فراتر از میزان لازم در شبکه بلاک چین، دریافت نمی‌کنند.


کارمزد ترید

کار صرافی‌ها این است که واسطه‌ای برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشند و بستری برای معامله‌گران ایجاد کنند که معاملات خود را به‌راحتی انجام دهند. به هزینه‌ای که صرافی‌های ارز دیجیتال، موقع خرید یا فروش ارزهای دیجیتال از کاربران می‌گیرند، هزینه ترید یا هزینه معامله گفته می‌شود. صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد ترید را در ازای واسطه‌گری خود دریافت می‌کنند. برای مثال صرافی ارز دیجیتال بخش کوچکی از ارز دیجیتال اتریوم را در زمان توسط کاربر به‌عنوان کارمزد ترید برمی‌دارد.

چه عواملی در میزان کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال مؤثر است؟

کارمزد دریافتی هر صرافی ارز دیجیتال از کاربران خود، اساسی‌ترین بخش درآمدی هر صرافی است که عوامل مؤثر در میزان این کارمزد‌ها، عواملی چون سطح کاربری، مبلغ معامله، نوع تراکنش، میکر (سفارش گذار) یا تیکر (سفارش پذیر) بودن کاربر است.

کم کارمزد ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

توسعه بازارهای ارز دیجیتال و گسترش عددی ارزهای دیجیتال، تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی، مشکلات زبانی و... منجر به این شده است که سرمایه‌گذاران و تریدرهای ایرانی در بازارهای ارز دیجیتال به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی روی خوش نشان دهند و این‌گونه تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی افزایش یابد. با این اوصاف میزان کارمزد دریافتی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، برای این سرمایه‌گذاران و تریدرهای حرفه‌ای، اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. در این راستا در ادامه این مطلب به این سؤال پاسخ خواهیم داد که کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کم‌ترین کارمزد را دارد؟


[ بازدید : 239 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 14:17 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]