ریمپ ایسیو کیا اپتیما چه مزایایی دارد؟


اپتیما یکی از موفق ترین و محبوب ترین محصولات کیا است که نسل چهارم آن در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ وارد بازار ایران شد. این نسخه از اپتیما که با نام JF شناخته می شود، در واقع فیس لیفتی از نسل سوم بود و به دلیل موفقیتی که نسل سوم به آن رسید، شرکت کیا نسل چهارم اپتیما را با تغییراتی اندک روانه بازار کرد. قبل از پرداختن به بحث ریمپ ایسیو کیا اپتیما کمی درباره مشخصات مدل JF آن صحبت می کنیم. پیشرانه این خودرو دارای چهار سیلندر و از نوع تنفس طبیعی است. حجم آن برابر با ۲۳۵۹ سی سی و دارای توان ۱۷۷ اسب بخار می باشد.


موتور اپتیما می تواند در دور ۴۰۰۰ به حداکثر گشتاور ۲۲۹ نیوتن متر برسد و حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت را تجربه کند. انتقال نیرو در این خودروی کره ای از طریق دیفرانسیل جلو اعمال می شود و شتاب صفر تا صد آن در ۹.۵ ثانیه اتفاق می افتد. اپتیما گیربکسی اتوماتیک شش سرعته از نوع تیپ ترونیک دارد و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی برابر ۷.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است. اپتیما از پتانسیل بالایی برخوردار است و با اندکی تغییرات به وسیله ریمپ ایسیو کیا اپتیما، می توان عملکرد قسمت هایی از آن را ارتقا داد.


چرا ریمپ ایسیو کیا اپتیما لازم است؟

خودروسازان در هنگام تولید محصولات خود، یک سری تنظیمات بر روی ایسیو انجام می دهند و پاره ای محدودیت ها برای بخش هایی از خودرو ایجاد می کنند. همچنین قسمت هایی از خودرو در اثر شرایط آب و هوایی و کیفیت سوخت منطقه ای که در آن قرار دارد، ممکن است دچار افت عملکرد شود. اینجاست کهRemap ecu می تواند این مشکلات را برطرف کند و محدودیت ها را از بین ببرد. کیا اپتیما وقتی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، باید به گونه ای تنظیم شود که با شرایط آب و هوایی و سوخت داخلی سازگار گردد. ریمپ ایسیو کیا اپتیما تاثیر مثبتی در کارکرد این خودرو دارد و کارایی آن را افزایش می دهد.


فرایند ریمپ ایسیو کیا اپتیما چگونه است؟

برای ریمپ ایسیو باید به مراکز معتبری که در این حوزه فعالیت می کنند مراجعه کنید. زیرا هر گونه دستکاری غیر استاندارد در تنظیمات و برنامه های ایسیو به وسیله افراد بی تجربه و غیر حرفه ای می تواند خسارات سنگینی به خودرو وارد نماید. فرایند ریمپ ایسیو از طریق نرم افزارهای ویژه آن انجام می شود. ریمپ به معنای برنامه ریزی مجدد است و ریمپ ایسیو به برنامه ریزی مجدد مرکز کنترل و فرماندهی خودرو اشاره دارد. متخصصان این حوزه برنامه ها و تنظیمات ایسیو را به گونه ای تغییر می دهند که عملکرد بخش های مورد نظر به آنچه مطلوب ماست نزدیکتر شود و خودرو راندمانی بیشتری داشته باشد.


برای رفع کپ اولیه

بعضی از مالکان کیا اپتیما اظهار کرده اند که این خودرو هنگام حرکت از حالت سکون، شتاب کافی را ندارد و کند است. خودروهای جدید به دلیل استفاده از دریچه گاز برقی به جای دریچه مکانیکی ممکن است شتاب اولیه مناسب را نداشته باشند و دیگر اینطور نیست که با فشار پدال گاز، از جا کنده شوند. کنترل دریچه گاز برقی توسط ایسیو انجام می گردد و ایسیو است که میزان باز و بسته شدن این دریچه را تنظیم می کند. با ریمپ ایسیو کیا اپتیما می توان تنظیمات این دریچه را به شکلی تغییر داد که در هنگام حرکت تناسب بیشتری با میزان فشار پدال گاز داشته باشد و کپ اولیه خودرو رفع گردد.


برای رفع صدای ناک موتور

بعضی اوقات از درون محفظه موتور صدای تق تق به گوش می رسد. خوب که دقت کنید متوجه می شوید، این صدا از درون سیلندر است که به آن صدای ناک سیلندر یا موتور می گویند. علت ایجاد صدای ناک، سوخت نامرغوب اکتان پایین است. وقتی اکتان بنزین از عدد معینی کمتر باشد، احتراق سوخت درون سیلندر قبل از جرقه زنی انجام می گردد و صدای این احتراق به به شکل صدای تق تق شنیده می شود. مشکل ناک موتور اگر به سرعت برطرف نشود می تواند به جداره سیلندر، پیستون، سوپاپ ها و دیگر اجزای موتور آسیب برساند. برای حل این مسئله باید به سراغ ریمپ ایسیو کیا اپتیما بروید. اگر برنامه سوخت ایسیو را به گونه ای تغییر دهیم که موتور با سوخت تولید داخل انطباق بیشتری داشته باشد، آن گاه صدای ناک موتور برطرف می گردد.


منبع : http://carplusco.com


[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 14:59 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]