اصول و قوانین سئو داخلی (جدیدترین آپدیت)


سئو داخلی را می توان پیاده سازی تکنیک های پایه به منظور ایجاد زیر ساختی قوی برای یک وب سایت معرفی کرد که پس از انجام آنها مقدمات آغاز کار حرفه ای روی سئو سایت به منظور کسب جایگاه در صفحه نتایج گوگل به ازای کلمات کلیدی هدف،معنا و مفهوم پیدا می کند. اگر به عنوان یک سئو کار یا مدیر وب سایت این محتوا را برای مطالعه انتخاب کردید این نوید را به شما می دهیم که با جامع ترین راهنمای اصول سئو داخلی در سال 2020 در این مطلب آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

تعریف سئو داخلی و بررسی اهمیت آن در پروسه سئو سایت

اگر بخواهیم با ساده ترین زبان ممکن سئو داخلی را تعریف کنیم می توانیم بگوییم به مجموعه فعالیت هایی که در اصلاح ساختار سایت نقش دارند سئو داخلی یا On-Page SEO می گویند. از جمله فعالیت هایی که موجب اصلاح ساختار سایت می شوند می توان به بهینه سازی کد ها، چک کردن فاکتور های فنی سایت، بهینه سازی محتوا و... اشاره کرد.

اهمیت سئو داخلی را می توان با ارائه یک مثال به صورت کاملا مفهومی تشریح کرد .فرض کنید حرفه شما نماکاری ساختمان است. تا زمانی که زیر ساخت داخلی ساختمان مورد تایید نباشد زیباترین نماهای ممکن نیز روی آن سازه زیبایی خود را نشان نمیدهند. در همی راستا می توان گفت تا زمانی که یک وب سایت از نظر فنی و ساختار اولیه مورد تایید نباشد مراحل بعدی سئو سایت شامل سئو خارجی و ..نتیجه بخش و موثر ولقع نمی شود.

اگر بخواهیم به صورت تخصصی تر به تعریف مفهوم سئو

داخلی بپردازیم بهتر است پروسه سئو داخلی را به دو بخش تقسیم کنیم:

1 – تکنیک هایی که روی بهینه سازی ساختار سایت متمرکز هستند: سئو تکنیکال

2- تکنیک هایی که روی بهینه سازی محتوای سایت متمرکز هستند: سئو محتوایی

چک لیست سئو تکنیکال

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم یکی از شاخه های سئو داخلی، سئو تکنیکال می باشد که به صورت کاملا اختصاصی روی بهینه سازی ساختار فنی سایت تمرکز دارد. در ادامه به معرفی تک تک آیتم هایی که در سئو تکنیکال باید آناها را چک کرد می پردازیم.

بررسی استفاده مناسب درست از متا تگ ها – meta tag :

متا تگ ها (Meta Tag) یا برچسب های متا، بخشی از محتوای یک صفحه میباشد که از دید کاربران مخفی مباشد. زیرا این متا ها در کد های HTML سایت قرار میگیرد و حاوی اطلاعاتی برای موتور های جستجو می باشد.

معرفی مهمترین متا تگ های سئو داخلی:

متا تگ تایتل (title tag)

متا دسکریپشن (meta description)

متاتگ ویو پورت(viewport)

متا تگ روبوت (meta robot)

توجه به سرعت لود صفحات سایت

یک اصل اساسی در سئو سایت وجود دارد که آشنایی با آن درک این آیتم را راحت تر می کند. این که اگر سرعت لود صفحهای از سایت بیشتر از 4 ثانیه باشد قطعا مخطب آن وب سایت را ترک می کند. با تکیه بر همین اصل چک کردن سرعت سایت با ابزارجی تی متریکس که در مقالات گذشته مفصلا به معرفی آن پرداخته ایم. ضروری است.

برای تقویت سئو داخلی سایت به محتوا، روح ببخشید

در اولین بخش آموزش سئو داخلی سایت با محتوا روبه ‌رو می‌شویم. شاید ساده‌‌ترین و پیش‌پا ‌افتاده‌‌ترین مسئله برای بهینه‌سازی محتوای سایت استفاده از کلمات کلیدی است. ولی نباید زیاده‌روی کنید و حوصله کاربر را با تکرار واژه‌هایی که برای او آشنا هستند، سر نبرید. ( Keyword Stuffing ممنوع !)

اگر می‌خواهید محتوا را بهبود ببخشید، باید استفاده درست از کلمات کلیدی را بیاموزید. شاید یکی از رایج‌ترین تکنیک‌هایی که می‌شناسید، استفاده از کلمه کلیدی در ۱۰۰-۱۵۰ کلمه نخست مقالات باشد. درست مثل کاری که ما اینجا انجام داده‌‌ایم. (کلمه کلیدی را در ابتدای مقدمه این مقاله مشاهده می‌کنید.

واقعیت این است که گوگل برای کلماتی که در ابتدای محتوای شما جای گرفته‌اند، ارزش زیادی قائل است. انگار این کلمات مهمان‌های افتخاری محتوای شما هستند. با این کار بهترین جای مجلس را به ارزشمند‌ترین مهمانان خود اختصاص داده‌اید.

واقعیت این است که نمی‌توان برای انتخاب این معیار به گوگل خرده گرفت. درواقع اگر مقاله‌ای درباره رژیم کتو نوشته شود، طبیعی است که در همان ابتدای متن به این کلمه اشاره می‌شود. درغیر این‌ صورت نه‌تنها موتور جست‌وجو؛ بلکه کاربر هم ادعای شما را باور نمی‌کند. احتمالا این سوال در ذهن کاربر شکل می‌گیرد که چطور «می‌توانید بدون اشاره به رژیم کتو مقاله بنویسید؟». کاربر که هیچ، موتور جست‌وجو نیز ادعای شما را باور نمی‌کند. برخی از نکاتی که باید به یاد داشته باشید، به این شرح هستند:

استفاده از کلمه کلیدی در تیتر یک و دو

تیتر یک را فراموش نکنید. نگاه کاربر را به خود متمرکز کنید و او را به خواندن مقاله دعوت کنید. اما مهمتر اینکه کلمه کلیدی را در تیترها بگنجانید. در کنار کلمه کلیدی استفاده از عبارت‌های LSI را فراموش نکنید.

چگالی کلمه

با وجود اینکه گوگل منکر تاثیرگذاری این عامل روی سئو داخلی سایت شده است؛ اما شواهد نشان می‌دهد که تکرار این کلمه در نتیجه نهایی تاثیرگذار است.

URL سایت را دریابید

تا جای ممکن از URL کوتاه برای سایت استفاده کنید. حتما از کلمه کلیدی نیز در آن استفاده کنید.

لینک‌ سازی خارجی

اگر می‌خواهید ثابت کنید که حرفی برای گفتن دارید، باید نشان دهید اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهید، بی‌عیب ‌و‌نقص است. لینک سازی خارجی چیزی شبیه به ریش گرو گذاشتن در فرهنگ فارسی است. سایتی با لینک دادن به شما اعتبار و ارزش محتوای شما را تایید می‌کند.

بهینه‌ سازی تگ عنوان و متا

بهینه ‌سازی تگ عنوان و متا یکی از دیگر مباحث مهم در آموزش سئو داخلی سایت است. اگر به دنبال استفاده از تگ متا و عنوانی هستید که سئو سایت را متحول کنید، به مطالعه این بخش ادامه دهید.

سئوکاران عقاید متفاوتی درباره بخش‌های متفاوت سایت دارند. اما به نظر من مهم‌ترین بخش تگ عنوان (Title) است. تگ عنوان نقش کارت دعوت را بازی می‌کند. با خواندن تگ تیتر متوجه می‌شوید که مقاله درباره چیست و چرا باید آن را بخوانید. تم مهمانی بخش‌های متفاوت آن و نحوه برگزاری همه و همه در چند کلمه‌ای که نقش تیتر را بر عهده دارد، گنجانده شده است.

به همین دلیل گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو اهمیت ویژه‌ای برای این تگ‌ها قائل هستند. سعی کنید کلمه کلیدی را تا جای ممکن در ابتدای تیتر به کار ببرید. هرچه باشد همه می‌خواهند بدانند برای چه باید در مهمانی شما شرکت کنند. کلمه کلیدی اصل مطلب را سریع در اختیار کاربر و گوگل قرار می‌دهد.

تیتر بار بزرگی را بر دوش می‌کشد. لحن تیتر به کاربر نشان می‌دهد که این مهمانی مناسب چه طبقه‌ای از جامعه است.

• از معرف تیتر استفاده کنید

معرف تیتر یا به زبان غربی‌ها Modifier به طبقه‌بندی تیتر کمک می‌کند. برخی از این کلمات عبارت هستند از «بهترین»، «راهنما»، «سریع‌‌ترین» و «بازبینی» که به رتبه‌بندی عبارات کلیدی بلند شما کمک می‌کند. بهتر است برای بهبود تیتر و بالا بردن ترافیک سایت از معرف‌ها استفاده کنید.

متای دست اول

فراموش نکنید که متا اولین بریده از مقاله شماست که برای کاربر به نمایش گذشته می‌شود. پیش از آنکه مهمان جدید قدم به سایت شما بگذارد. چند جمله‌ای را که برای او در نظر گرفته‌اید، مطالعه می‌کند. اگر توانستید در این چند جمله او را شیفته خود کنید که هیچ؛ درغیراین ‌صورت باید شاهد ورود مهمان‌های احتمالی خود به سایت همسایه باشید.

قبلاً مقاله ای در مورد اصول سئو داخلی و محتوایی سایت در وبسایت آموزشی مارکترها منتشر شده که خوادن ان خالی از لطف نیست.

منبع: رایاپلاس


[ بازدید : 220 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 10:44 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]