معرفی شغل پستچی


1. آشنایی با شغل پستچی

اگر بخواهیم شغل پستچی را به طور مختصر بیان کنیم در واقع مرتب کردن نامه ها و کالا های پستی جهت تحویل در مسیر معین با وسیله نقلیه می باشد. پستچی در تمامی فصل های سال فعالیت می کند. هم چنین تمامی طول هفته به جز روزهای تعطیل به کار کردن مشغول هستند.


2. مهارت های لازم شغل پستچی

این افراد باید دقت و تمرکز داشته باشند تا بتوانند به حرف مردم توجه کامل داشته باشند. پرسیدن سئوال های مربوط و قطع نکردن صحبت دیگران در زمان مناسب.

یکی دیگر از مهارت هایی که یک پستچی باید داشته باشد مدیریت زمان است. بلکه بتواند در زمان و ساعت مشخص شده کالا و یا نامه مربوطه را به گیرنده برساند.

این افراد باید در مسیریابی قدرت خوبی داشته باشند. بلکه اگر در شهر های بزرگ کار می کنند با انتخاب مسیر کوتاه و درست بتوانند به گیرنده دست یابند. اگر در پیدا کردن مسیر و آدرس های مختلف در شهر تسلط نداشته باشند ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوند. به طور مثال با پیدا نکردن مسیر و از دست دادن زمان نتوانند تمام کالا های آن روز را به دست صاحبانشان برساند.

این افراد باید در خدمت رسانی به مردم علاقه داشته باشند و از این کار لذت ببرند. اگر به شغل خود علاقه ای نداشته باشند ممکن است به زودی خسته شوند و توانایی کار کردن با این شرایط را نداشته باشند. بنابراین بهتر است که قبل از انتخاب شغل با روحیات خود آشنایی کامل را پیدا کنید.

داشتن فهم مکتوب هم که برای خواندن آدرسها و اطلاعات درج شده بر روی نامه ها لازم و ضروری می باشد. حتی این افراد باید دقت زیادی در خواندن مطالب درج شده در سیستم مربوط و کالا را داشته باشند تا دچار اشتباهی نشوند.

داشتن درک اجتماعی در این شغل باعث می شود آگاه باشند از واکنش های دیگران و عکس العمل های مناسب را داشته باشند.


میخوای جدیدترین آگهی استخدام پستچی نزدیک به خودت رو ببینی؟ اینجا کلیک کن


3. توانمندی های شغل پستچی

توانایی تنظیم کنترل کننده های یک خودرو به صورت سریع و با دفعات زیاد

توانایی شنیدن و درک جملات و نظرات گوینده

توانایی خواندن و نوشتن و درک اطلاعات

داشتن دقت و چابک بودن

توانایی دید جزئیات از نزدیک و مسئولیت پذیر بودن

وقت شناس و توانایی مدیریت زمان

توانایی حرکت سریع دست و بقیه اعضای بدن و سلامت کامل جسمانی

داشتن رابطه اجتماعی با مردم

علاقه داشتن به شغل خود


4. شرح کار پستچی

حضور در محیط باز و شرایط آب و هوایی مختلف از مهمترین شرایط کار پستچی می باشد. این افراد باید توانایی استفاده از وسایل نقلیه را داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند.

دقت بالا و صحت زیاد در انجام شغل و کارهای مربوطه بسیار مهم است. باید با خواندن اطلاعات نوشته شده برای شما کالای پستی را به گیرنده مربوط برسانید. این شغل نیازمند سرعت داشتن و عکس العمل های سریع است تا به موقع و در زمان درست تحویل داده شود.

لازم به ذکر است که درآمد این افراد به صورت دولتی و از طرف سازمان مربوطه واریز می شود که در تمامی کشور مقدار یکسانی را دارد.


5. وظایف شغل پستچی

بسته بندی و مرتبط کردن نامه ها جهت تحویل به شخص مورد نظر

تحویل نامه ها یا بسته های بستی به محل سکونت یا شرکت های تجاری

انتخاب مسیر درست و یا معین شده برای انتقال بسته ها

گرفتن امضاء از مشتریان برای بسته های بیمه شده و سفارشی و گرفتن هزینه های مشخص شده در کار برگ

نگهداری از نامه مشتریان که در محل تحویل نیستند

ثبت تحویل نامه ها و یا ارسال مجدد آنها

مسئولیت پذیر بودن و امانت دار نسبت به کالاها و یا نامه هایی که به آن سپرده شده

حساس بودن به زمان و تحویل به موقع بسته های پستی و بدون تاخیر


6. شخصیت های مناسب شغل پستچی

در واقع همه افراد با شخصیت های مختلف می توانند در شغل پستچی مشغول به کار شوند. بنابراین نمی شود معیین کرد که تنها افرادی که این ویژگی ها را دارا هستند قادر به انجام این شغل می باشند. پس احتمال موفقیت برای تمامی افراد در شغل پستچی وجود دارد. اما طبق آمار گرفته شده بیشتر شخصیت هایی که در این شغل فعالیت می کنند ویژگی های یکسانی دارند.

پس می توان گفت افرادی که دارای این ویژگی ها هستند احتمال علاقه داشتن به این شغل را بیشتر دارند. افرادی که عاشق خدمت رسانی به مردم با شرایط آب و هوایی مختلف هستند و دارای روحیه مسئولیت پذیری، مدیریت زمان، سواد کافی برای خواندن و نوشتن و … می باشند.



[ بازدید : 230 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 14:37 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]