موارد مهم برای نوشتن بایو در پیج اینستاگرام


پیج اینستاگرام دارید؟ قواعد نوشتن بایو درپیج اینستاگرام را می دانید؟

اینستاگرام، سریعتر از هر شبکه اجتماعی دیگری در حال رشد است. روزانه، بیش از 200 میلیون نفر وارد این شبکه اجتماعی می شوند و در آن به فعالیت تجاری، معرفی خود، سرگرمی و… می پردازند. اگر می خواهید به صورت حرفه ای در اینستاگرام فعالیت کنید، باید قواعد کار در اینستاگرام را به خوبی بدانید و مانند افراد حرفه ای فعالیت کنید.

اطلاعات موجود در بایوی پیج اینستاگرام شما، اولین چیزی است که روی مخاطب شما تاثیر می گذارد و معرف اصلی حضور شما در اینستاگرام خواهد بود. بایوی اینستاگرام، قسمتی است که همه صاحبان کسب و کارها باید به آن توجه داشته باشند.

چرا اطلاعات موجود در بایو بسیار مهم و تاثیرگذار است؟

بخش بایو در پیج اینستاگرام، هدف و روند فعالیت آن پیج را معرفی می کند. اطلاعات 150 کاراکتری موجود در بایو، به شما این فرصت را می دهد که خود را به خوبی به بازدیدکنندگان پیجتان معرفی کنید. اگر هوشمندانه بخش بایوی پیج اینستاگرامتان را بنویسید، می توانید مردم را متقاعد کنید که شما را دنبال کنند. به این ترتیب، افراد با نام تجاری و برند شما ارتباط برقرار می کنند و جذب کسب و کار شما می شوند.

آیا می دانستید که فقط با 150 کاراکتر می توانید فالوور جذب کنید؟

اگر اصول بایونویسی را به درستی رعایت کنید، می توانید با همین بخش برای پیج اینستاگرام خود فالوور جمع کنید و قبیله اینستاگرامی خود را بزرگ و بزرگتر کنید. نمی دانم که شما در دوره نوابغ اینستاگرام من شرکت کرده اید یا خیر؟ در دوره نوابغ اینستاگرام، من روی بایونویسی و نکات مهم برای نوشتن بایو بسیار تمرکز می کنم؛ زیرا مطمئنم که این بخش از پیج اینستاگرام شما بسیار مهم و تاثیرگذار است و همان چیزی است که در حافظه مشتریان می ماند. اگر شما محتواهای خوبی در پیج اینستاگرام خود داشته باشید؛ اما در بخش بایوی پیجتان اطلاعات کافی و مهم را ننوشته باشید، خواهید دید که تعداد زیادی از افراد به شما و برندتان اعتماد نمی کنند و بعد از بازدید از پیج، از صفحه شما خارج می شوند. پس مهم است که قسمت بایوی پیج اینستاگرام خود را با دقت و به صورت حرفه ای بنویسید تا افراد به شما و کسب و کارتان اعتماد بیشتری کنند و عضو قبیله شما شوند.. در این مقاله از آکادمی فرجی می خواهم درباره نکات مهم برای نوشتن بایو با شما صحبت کنم و خوشحال می شوم که تا انتهای نوشته با من همراه باشید.

قسمت بایو در یک پیج اینستاگرام باید به چه صورت نوشته شود؟

در طول جلسات دوره نوابغ اینستاگرام، خیلی وقتها می بینم که شرکت کننده های دوره با بایونویسی پیجشان مشکل دارند و نمی دانند که چه اطلاعاتی را باید در این قسمتها بنویسند. اگر شما هم چنین مشکلی را دارید، پس همین الان پیج اینستاگرام خود را باز کنید و بایوی خود را به این صورت بنویسید:

  • بایوی پیج شما باید معرف شما و فعالیتتان باشد. یعنی در قسمت بایو بنویسید شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می دهید و چرا افراد باید شما را دنبال کنند. با نوشتن توضیحات درست و کامل، شما اولین سرمایه گذاری را روی پیجتان انجام می دهید و با همین کار ساده، برندتان را تبلیغ می کنید.
  • مطمئنا بعضی از افراد، با هشتگ ها به داخل پیج شما می آیند و هیچگونه آشنایی قبلی با شما ندارند. پس شما باید از خودتان بپرسید که آیا بایوی پیج شما به صورت واضح نوشته شده است؟ آیا بایوی پیج شما دیگران را متقاعد می کند که شما را دنبال کنند؟ آیا به تمایز و ویژگی های اصلی برند خود در قسمت بایو اشاره ای کرده اید؟
  • قسمت بایوی پیج اینستاگرام شما باید شخصیت برند شما را به صورت برجسته تعریف کند و افراد را ترغیب کند که اقدامی انجام دهند. منظور از اقدام کردن در پیج اینستاگرام این است که روی لینک خاصی کلیک کنند، از محصولات فروشگاه شما دیدن کنند یا فقط پیج اینستاگرام شما را دنبال کنند.

چگونه بایوی پیج اینستاگرام خود را بنویسید؟

موضوعی که من در کلاس ها و همایش های خود روی آن تاکید می کنم، موضوع شفافیت است. شفافیت یعنی اینکه بدانید در گام بعدی مسیر خود چه کارهایی را انجام دهید. در این قسمت از این مقاله، به صورت شفاف یاد می گیرید که در قسمت بایوی پیج اینستاگرام خود چه مواردی را باید بنویسید:

  • نام (Name)

زمانی که می خواهید خود را معرفی کنید، ابتدا با اسمتان شروع می کنید و مثلا می گویید: «سلام، من امیرحسین فرجی هستم» و به صحبت کردن ادامه می دهید. در بخش بایوی اینستاگرام هم باید ابتدا نام اصلی و درست برند خود را بنویسید.

نام ((Name و نام کاربری Username) ) پیج های اینستاگرام، مواردی هستند که در قسمت ابتدایی بایو هستند و در نوار جستجوی اینستاگرام می شوند. اگر نام برند شما شامل مخفف و توضیحات اضافه است که آنها نیز سرچ می شوند، این موارد را در قسمت نام پیجتان بیاورید؛ زیرا ممکن است افراد از همان عبارتهای مختصر برای پیدا کردن پیج اینستاگرام شما استفاده کنند. همچنین می توانید در قسمت نام پیجتان از کلیدواژه های خاص نیز استفاده کنید تا افراد راحت تر شما را پیدا کنند. مثلا در عکس زیر می بینید که از کلیدواژه «Travel» به معنای سفر استفاده شده است تا افرادی که به دنبال پیج های سفر و گردشگری هستند، این صفحه را پیدا کنند و آن را دنبال کنند.

حدودا 30 کاراکتر از بایوی پیجتان را به نوشتن نام پیجتان اختصاص دهید.

  • نام کاربری (Username)

نام کاربری، هویت شما در اینستاگرام است. شما می توانید از هشتگ و لینک در قسمت نام کاربری پیج اینستاگرام خود استفاده کنید. اگر در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت می کنید، از هشتگ ها و لینکهای آشنا استفاده کنید تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند و به داخل پیج شما بیایند.

  • آدرس وب سایت

قسمت بایو در پیج اینستاگرام، تنها جایی است که شما می توانید یک لینک بگذارید که افراد روی آن کلیک کنند و وارد وب سایت شما شوند. شما می توانید هر زمان دلتان خواست، لینک داخل پیجتان را عوض کنید. می توانید در اینستاگرامتان به جدیدترین و مهم ترین محتوای سایت خود (مانند آخرین مقاله داخل سایت یا جدیدترین ویدئوی منتشر شده) لینک دهی کنید، افراد را به کمپین مهم و جدید خود بکشانید و آنها را به صفحه فرود یا لندینگ پیج سایت خود هدایت کنید.

  • دسته بندی (Category)

اگر شما یک پیج بیزینسی در اینستاگرام دارید و در این شبکه اجتماعی عالی فعالیت می کنید، می توانید دسته بندی کسب و کار خود را مشخص کنید. دسته فعالیت شما در زیر نام کاربریتان نشان داده می شود و به مخاطبان بیان می کند که دقیقا چه کاری انجام می دهید. دسته بندی فعالیت شما می تواند از بین گزینه های مختلف مانند Blogger، Health/Beauty، Product/Service، Public Figure، Fashion Model، Journalist، Chef، Comedian، Coach، Personal Blog و… انتخاب شود که برای این کار باید به زمینه کاری خود توجه کنید. انتخاب دسته بندی کاری شما، از کاراکترهای بایو استفاده نمی کند و به رنگ طوسی نشان داده می شوند. نکته ای که باید بدانید این است که category پیج شما تنها زمانی قابل مشاهده است که کاربران با موبایل به اینستاگرام بیایند و در تبلت و لب تاب نمی توان دسته بندی پیج ها را مشاهده کرد!

  • اطلاعات تماس (Contact information)

در پیج بیزینسی شما باید اطلاعات تماس وجود داشته باشد تا مخاطبان شما بتوانند به شما ایمیل بزنند، با شما تماس بگیرند و مستقیما به کسب و کار شما متصل شوند.

زمانی که شما آدرس و اطلاعات تماس خود را به پیج بیزینسی خود اضافه می کنید، در قسمت پایینی بایوی پیجتان نمایش داده می شود. خبر خوب این است که آدرس و شماره تلفن نیز جزو کاراکترهای بایو شمرده نمی شوند و شما می توانید از بودجه کاراکترهای بایوی خود، برای اطلاعات مهم تر برندتان استفاده کنید. قسمت مخصوص به اطلاعات تماس و آدرس نیز در هنگامی قابل مشاهده است که کاربران با موبایل خود به پیج شما بیایند و در نسخه های دسکتاپ و تبلت اینستاگرام، نمی توان آدرس و شماره تلفن را مشاهده کرد.

  • دکمه های دعوت به اقدام (Call-To-Action)

یکی دیگر از بخش های مهم بایوی شما، مربوط به قسمت دعوت به اقدام است. شما می توانید کاری کنید که مخاطبان شما در هنگام حضور در اینستاگرام، اقدام خاصی را انجام دهند. مثلا می توانید آنها را تشویق کنید که دوره های آنلاین و رایگان شما را تماشا کنند، بلیط همایش یا سمینار شما را بخرند، کتابچه الکترونیکی داخل سایتتان را دانلود کنند و اقدامات دیگر را انجام دهند.

علاوه بر اینها، به احتمال زیاد پیج هایی را در اینستاگرام دیده اید که یک تیک آبی کوچک در کنارشان مشاهده می شود. این علامت آبی، نشان تایید در اینستاگرام است و باعث می شود که کاربران یک برند یا شخص خاص، مطمئن شوند که آن پیج مخصوص همان برند یا همان شخص است. برای دریافت این تیک آبی یا نشان تایید، باید مراحل مخصوص به این کار را انجام دهید. داشتن تیک آبی برای کسب و کارهای اینترنتی با اندازه کوچک چندان مناسب نیست و در نتیجه نیازی نیست برای داشتن این تیک آبی سعی و تلاش مضاعف کنید. با قبیله سازی درست و برقراری ارتباط انسانی، شما می توانید مهر تایید را از فالوورهای پیجتان بگیرید و کاری کنید که آنها واقعا به شما و محتواهایتان اعتماد کنند.

قسمت بایو در پیج اینستاگرام خود را همین امروز ویرایش کنید!

در این نوشته با اهمیت بخش بایو و نکات مهم بایونویسی آشنا شدید. بخش بایو در پیج اینستاگرام، به شما این فرصت را می دهد که 150 کاراکتر تایپ کنید و کسب و کار خودتان را معرفی کنید. شما در بخش بایو باید توضیح دهید چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. بایوی اینستاگرام، باید شخصیت منحصر به فرد برند شما را به نمایش بگذارد و به مخاطبان ثابت کند که به جای درستی آمده اند. درست است که تعداد کلمات بایو کم است؛ اما شما می توانید با کمی خلاقیت و استراتژی درست، بایوی پیج اینستاگرامتان را به بهترین شکل ممکن بنویسید و با این کار، دیگر کاربران را جذب پیج خود کنید.

در نوشته های بعدی درباره چگونه نوشتن بایوی بیزینسی با شما صحبت خواهم کرد. از شما می خواهم زیر این پست بنویسید که چه مشکلی با بخش بایو در پیج اینستاگرام خود دارید تا در مقاله بعدی به سوال و مشکل شما بپردازیم. منتظر نظرات و سوالات شما همراهان عزیز آکادمی فرجی هستم.


[ بازدید : 284 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 14:02 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]