اولین علائم بارداری و زمان شروع آنها


شروع اولین علائم بارداری در خانم‌ها متفاوت است، ولی شایع‌ترین نشانه حاملگی عقب افتادن عادت ماهانه (پریود) است. و بیشتر برای کسانی است که عادت ماهانه منظم دارند. در صورتی که قبلا باردار شده باشید، ممکن است نشانه های بارداری دوم شما متفاوت از بارداری گذشته باشد. بارداری برای بعضی از بانوان اتفاقی و غیر منتظره است و برای بعضی هم بسیار هیجان انگیز و لذت بخش. در ادامه به نشانه های اولیه و ریزترین علائم حاملگی بعد از نزدیکی می پردازیم.

برای بسیاری از زنان این سوالات پیش می آیند که چه موقع شاهد علائم بارداری خواهند بود، اولین علائم بارداری کدامند و آیا اصلأ باردار شدن یا لانه گزینی را حس خواهند کرد یا خیر. پاسخی ساده برای این سوالات وجود دارد: ممکن است شما نشانه های بارداری را حتی قبل از به تأخیر افتادن دوره قاعدگی خود حس کنید، و همچنین ممکن است پس از لانه گزینی شاهد نشانه ها و علائم حاملگی باشید.

اولین علائم بارداری به ترتیب عبارتند از:

· خونریزی لانه گزینی

· گرفتگی عضلانی هنگام لانه گزینی

· تهوع و استفراغ

· خستگی

· آزمایش خون مثبت

· آزمایش ادرار مثبت

· نفخ شکم

· جدول درجه حرارت پایه بدن

· به تأخیر افتادن دوره قاعدگی

· حساسیت سینه

· نوسانات و تغییرات احساسی

· تکرر ادرار

· مشکلات خواب

علائم حاملگی : خونریزی لانه گزینی

خونریزی لانه گزینی حدود 9 روز پس از تخمک گذاری و حدود 4-5 روز قبل از خونریزی بعدی اتفاق می افتد. فقط چند روز پس از لقاح تخم، به طور متوسط 9 روز پس از تخمک گذاری / لقاح با محدوده بین 6 تا 12 روز، تخمک بارور شده در رحم شروع به لانه گزینی می کند. این زمانی است که اولین علائم فیزیکی بارداری ظاهر می شوند. ابتدا زنان ممکن است گرفتگی عضلات ناشی از لانه گزینی را حس کنند. اگر لکه بینی نیز رخ دهد، تا چند روز پس از لانه گزینی رخ نخواهد داد. لکه بینی در این زمان می تواند خونریزی لانه گزینی باشد و احتمال دارد با دوره قاعدگی شما اشتباه گرفته شود، اما این لکه بینی همانند دوره قاعدگی شدید و سنگین نخواهد بود.

تقریبا در همین زمان، زنان ممکن است تغییرات در سینه خود را احساس کنند، از جمله تورم، حساسیت، احساس سوزش، و سنگینی آن. سطح پروژسترون در طول لقاح افزایش می یابد، که می تواند باعث خستگی شود. سطح استروژن نیز شروع به افزایش می کند که می تواند موجب تهوع و از دست دادن اشتها شود. اغلب به این حالت بیماری صبحگاهی می گویند که یکی از نشانه های بارداری است، و اصطلاح کاملا دقیقی نیست، زیرا “بیماری صبحگاهی” می تواند در هر زمانی از روز رخ دهد. کاهش قند خون و فشار خون می تواند منجر به سرگیجه و از حال رفتن شود. بعضی از زنان زمان رخ دادن این حالت ها، فکر می کنند که بیمار هستند و پس از مراجعه به دکتر متوجه می شوند که باردار هستند.

علائم بارداری : لکه بینی واژن

هنگامی که تخمک گذاری و بارور شدن اتفاق می افتد، حدود 6-12 روز پس از باروری تخمک بارور شده به پایین لوله فالوپی به سمت رحم حرکت می کند که در آن لانه گزینی اتفاق می افتد. در آن زمان، تخمک های بارور شده خود را به دیواره رحم می چسبانند. لانه گزینی می تواند یکی از اولین علائم بارداری را ایجاد کند: لکه بینی لانه گزینی، خونریزی و گرفتگی عضلات.

گرفتگی عضلات از نشانه های بارداری

گرفتگی عضلانی در شکم شما ممکن است شبیه به نوعی گرفتگی دوره قاعدگی باشد. خونریزی و لکه بینی ممکن است در ابتدا شبیه به خونریزی قاعدگی باشد، به طوری که برخی از زنان آن را با شروع دوره قاعدگی خود اشتباه می گیرند.

ترشحات واژن

علاوه بر خونریزی، ممکن است شاهد ترشحات سفید رنگی باشید. این ترشحات واژن ممکن است مربوط به هورمون های بارداری باشند که منجر به ضخیم شدن دیواره های واژن می شوند که تقریبا بلافاصله پس از تخمک گذاری و لانه گزینی شروع می شود. این ترشحات واژن ممکن است در طول بارداری ادامه یابند. آنها به طور معمول بی ضرر هستند و نیازی به درمان ندارند. با این حال، اگر بوی ناخوشایندی یا احساس سوزش و خارش داشته باشید، با پزشک خود در میان بگذارید، چرا که ممکن است این سوزش و خارش ناشی از عفونت واژن باشد.

پلاگ مخاطی

علاوه بر افزایش ترشحات واژن، ممکن است شاهد پلاگ مخاطی دهانه رحم باشید.

تغییرات در سینه ها و دردناک شدن آنها یکی دیگر از علائم حاملگی

تورم، تغییر اندازه یا حساسیت سینه و احساس درد در آنها می تواند یکی دیگر از علائم بارداری باشد. تورم، که نشانه افزایش ذخایر چربی و اندازه غدد شیری است، ممکن است با درد همراه باشد. ولی معمولاً پس از سه ماه اول بدلیل اینکه بدن هورمون ها را تنظیم می کند درد سینه ها قطع خواهد شد.

نفخ شکم

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است در شما احساس نفخ شکم بوجود آورد، شبیه به احساس بعضی از زنان درست قبل از دوره قائدگی. به همین دلیل حتی در اوایل بارداری که رحم هنوز کوچک است لباس های شما ممکن است در قسمت کمر تنگ شوند.

بی حالی، تهوع و استفراغ در بارداری (NVP)

بیماری صبحگاهی احتمالا از علائم بارداری شناخته شده است. تهوع ممکن است در صبح بیشتر باشد، زیرا اسید معده در طول شب ایجاد می شود، اما اکثر خانم هایی که بیماری صبحگاهی دارند، در طول کل روز احساس تهوع می کنند. اکثر زنان باردار در سه ماه سوم مشکل تهوع آنها برطرف می شود و برای بعضی از آنها ممکن این این مشکل تا آخر بارداری با آنها بماند.

علائم بارداری : حساسیت به بو

حتی قبل از داشتن حالت تهوع، برخی از زنان به بوهای مختلف حساسیت بالایی پیدا می کنند. این حساسیت به بو می تواند با حالت تهوع همراه باشد، به همین خاطر اکثر خانم ها سعی می کنند به سراغ آشپزی نروند.

خستگی یک نشانه دیگر از بارداری

آیا مدان احساس خواب آلودگی می کنید یا نمی توانید از خواب بیدار شوید؟ خستگی یکی از شایع ترین علائم بارداری است. سطح پروژسترون در سه ماهه اول افزایش می یابد. خستگی ممکن است در سه ماهه دوم شما فروکش کند اما بعدا ممکن است دوباره شروع شود. حمل وزن اضافی می تواند در سه ماهه سوم به راحتی باعث خستگی شما شود.

اگر در دوران بارداری خود شاهد هر گونه نشانه غیرمعمولی بودید، سریعأ به پزشک مراجعه کنید. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.


[ بازدید : 436 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 14:39 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]