انواع دلبستگی در کودکان و شیوه تشخیص نوع آن در کودک


انواع دلبستگی در کودکان : نظریه دلبستگی یکی از محبوب ترین تجربیات مبتنی بر نظریه های مربوط به فرزندپروری مثبت است. هدف مقاله حاضر ابرکودک مرور برخی از جنبه های مهم نظریه دلبستگی و یافته های حاصل از تحقیقات دلبستگی است. دلبستگی یکی از جنبه های خاص رابطه کودک و والدین است و هدف از آن امنیت و محافظت از کودک است. دلبستگی از دیگر جنبه های فرزندپروری مثبت ، نظیر نظم و انضباط ، سرگرمی و تدریس متمایز است. تصورات غلط رایج درباره اینکه دلبستگی چیست و چه چیزی درباره آن بحث نشده است. تمایز بین دلبستگی ایجاد کرده است.

انواع دلبستگی در کودکان

انواع دلبستگی نوزادان را به ۴ دسته تقسیم کرده اند : ۱- ایمن ۲- نا امن و آشفته ۳- اجتناب و دوری ۴- مقاوم . دلبستگی در کودکان یک غریزه بیولوژیکی است که در آن کودک وقتی کودک احساس تهدید یا ناراحتی می کند ، نزدیکی به یک چهره دلبستگی را جستجو می کند. همچنین عملکرد در دسترس بودن را توصیف می کند ، که میزان تأثیرگذاری شخصیت معتبر بر نیازهای کودک است و ارتباط با آنها را به اشتراک می گذارد. دلبستگی دوران کودکی می تواند ویژگیهایی را تعریف کند که به خود حس کودک ، اشکال تنظیم احساسات و نحوه برقراری روابط با دیگران شکل می دهد.

انواع دلبستگی در کودکان و تشخیص نوع ان در کودک

نظریه دلبستگی در خصوص کودکان

نظریه دلبستگی به درک جدیدی از رشد کودک منجر شده است. کودکان بر اساس تجربیات و تعامل با مراقبین خود در سنین جوانی الگوهای مختلف دلبستگی را توسعه می دهند. چهار طبقه بندی دلبستگی مختلف در کودکان مشخص شده است: دلبستگی ایمن ، دلبستگی اضطراب-مبهم ، دلبستگی اضطراب-اجتناب ناپذیر ، و دلبستگی نامتناسب. نظریه دلبستگی به یک تئوری غالب تبدیل شده است که امروزه در بررسی رفتارهای نوزادان و کودکان نوپا و در زمینه های بهداشت روانی نوزادان ، معالجه کودکان و زمینه های مرتبط مورد استفاده قرار گرفته است.

الف – انواع دلبستگی در کودکان : دلبستگی نوزادان شیرخوار و والدین: تعریف ، انواع ، موارد پیشین

روش شناخته شده برای ارزیابی دلبستگی نوزادان شیرخوار و والدین یک ​​روش توصیف شده عجیب است. علاوه بر این ، توضیحی برای چهار نوع اصلی دلبستگی شیرخوار و والدین ، ​​یعنی ایمن ، نا امن ، اجتناب ، مقاوم در برابر ناامن و بی نظم ارائه شده است. پیشینه و عواقب هر یک از چهار نوع دلبستگی نوزاد-والدین مورد بحث قرار گرفته است. مشکلات عاطفی و رفتاری قابل توجه و پیامدهای ضعیف اجتماعی و عاطفی در گروه های پرخطر و در اکثر کودکانی که دلبستگی بی نظمی با مراقب اصلی (منظور از مراقب اصلی والدین یا شخصی است که وظیفه نگهداری نوزاد و کودک را به عهده دارد) خود دارند شده است.

مفاهیمی نظیر دلبستگی ، روابط دلبستگی کودکان ، دلبستگی کودک و مادر بطور طبیعی در همه کودکان وجود خواهد داشت

والدین نقش های مختلفی را در زندگی فرزندان خود ایفا می کنند.

از جمله این نقش ها میتوان به مواردی چون معلم ، همبازی ، نظم و انضباط ، مراقب و دلبستگی اشاره کرد.

از بین همه این نقش ها :

نقش آنها به عنوان یک شخصیت دلبسته یکی از مهمترین ها در پیش بینی آینده اجتماعی و عاطفی کودک است.

انواع دلبستگی در کودکان و تشخیص نوع ان در کودک

تعاریف انواع دلبستگی در کودکان

دلبستگی یکی از جنبه های خاص و متشکل از روابط کودک و سرپرست یا والدین است که در ایجاد امنیت و محافظت از کودک موثر است.

هدف از دلبستگی بازی یا سرگرمی کودک نیست (این می تواند نقش پدر و مادر به عنوان هم بازی باشد)

یا تغذیه کودک (این نقش والدین به عنوان سرپرست خواهد بود)

یا تعیین محدودیت هایی برای کودک ( این می تواند نقش والدین به عنوان یک نظم دهنده باشد)

یا مهارت های جدیدی را به کودک یاد دهد (این نقش والدین به عنوان معلم است).

یک نکته در بیان انواع سبک دلبستگی کودکان : سبک‌های دلبستگی شکل‌ گرفته در دوران کودکی با آنچه در دلبستگی‌های عاطفی دوران بزرگسالی نشان داده می‌شود، یکسان نیستند و خلق‌ و خوی فرد در دلبستگی او نقش دارد.

منبع


[ بازدید : 422 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 14:32 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]