عوامل مهم در موفقیت استارت آپ ها



برای یک استارتاپ دست یافتن به بازار دشوار و زمان بر است. اما اگر بازار هدف به درستی و به طور منحصر به فرد انتخاب شود در بلند مدت با استفاده از راه کارهای مناسبی که قصد دارم در این مقاله آن ها را عنوان کنم می شود به سود قابل قبولی رسید.

1.شناخت بازار هدف

اول از همه باید بازار هدف خاص خود را بشناسید. یعنی اینکه استارتاپ ها در ابتدا باید بخش خاص و نسبتا کوچکی را در بازار انتخاب کنند. هدف اصلی تمرکز در یک بخش خاص و رشد همه جانبه در آن بخش است. برای رقابت و شکست رقیب های یک صنعت، استارتاپ ها نیاز دارند روی مشتریان خاص و اصلی شان تمرکز کنند. در واقع شناخت بازار خاص و بازاریابی در آن جا به استارتاپ ها برای خرید و فروش سریع تر و درآمد بیشتر و امکان رشد هرچه بیشتر در آینده کمک می کند.

بهترین مثال برای این موضوع شرکت RedBull است که نوشابه های انرژی زا تولید می کند.RedBull در ابتدا قوطی های نوشابه اش را بدون هیچ هدف خاصی و استراتژی رقابتی در صنعت نوشیدنی های انرژی زا برای فروش به عموم در بازار قرار داده بود. به طوری که افراد نمی دانستد که نوشابه های RedBull جز کدام دسته از نوشیدنی ها هستند. آیا نوشیدنی معمولی است یا انرژی زا؟ به همین دلیل فروش نسبتا کمی داشت. این شرکت اشکال کار خود را فهمید و روی گروهی خاصی از مشتریان خود یعنی ورزشکاران تمرکز کرد. و از آن به بعد تبلیغ نوشابه های خود را در مسابقات معروف فرمول 1 ، فوتبال و بسکتبال تبلیغ کرد و فروش خود را منحصر به این بازار کرد.

2.مزیت رقابتی خود را به رخ بکشید

مزیت رقابتی خود را بشناسید و آن را به رخ بکشید. مزیت رقابتی چیزی است که همیشه و در همه جا باید روی آن تاکیید داشته باشید و مرتب آن را بیان کنید. توجه کنید برای جذب مشتری بیش از همه چیز داستان سرایی خیلی ماثر است. چرا؟ چون مردم داستان را دوست دارند. قسمت اصلی داستان شما که باید روی آن تاکیید داشته باشید همان مزیت رقابتی و تفاوت شما با رقباتون است. در واقع کار اصلی شما پیدا کردن مزیت رقابتی تان و تبدیل آن به داستانی جذاب از استارتاپ خودتون و استفاده از آن در کمپین های تبلیغاتی و وب سایتتان است.


به عنوان مثال شما باید پشتیبانی حرفه ای داشته باشید. اینکه چقدر مشتری مدار هستید و برای سوالات و مشکلات آن ها چقدر ارزش قائل هستید یک مزیت است. بگذارید همه مشتریانتان این را بدانند. یا اینکه فرض کنید فلان برند رقیب شماست و از بسته بندی های ارزان و بی کیفیت برای محصولاتش استفاده می کند ولی بسته بندی محصولات شما با کیفیت و جذاب تر است. خب این هم یک مزیت رقابتی است و مشتری های شما باید آن را بدانند.

3.خدمات خود را به صورت جذاب و گیرا بیان کنید

وب سایت یا تبلیغات شما باید طوری جذاب طراحی شده باشد که در همان چند ثانیه اول مشتری رو به سمت خودش بکشاند تا بتوانید بیشتر راجع به محصول یا کسب و کارتان برای آن ها توضیح دهید و قانع شان کنید چرا استفاده از محصولات و خدمات شما به نفع آن هاست.

جالب است بدانید بر اساس تحقیقات شرکت مایکروسافت از سال 2000 میلادی تا الان میانگین توجه افراد روی یک موضوع از 12 ثانیه به 8 ثانیه کاهش پیدا کرده است. پس توجه کنید کمتر از 8 ثانیه زمان دارید تا مشتریان احتمالی خود را مجذوب تبلیغات خود کنید و آن ها را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

در دنیای جدید و دیجیتال امروز اولین چیزی که مورد توجه مشتریان قرار می گیرد وب سایت استارتاپ شما است. سعی کنید وب سایتتان را طوری طراحی کنید که نوعی ایجاد تعهد در مشتری ایجاد کند و مشتری بتواند تا حدی استفاده از محصولات و خدمات شما را تجربه کند. یادتان باشد این تجربه در مشتری باید تا حدی متفاوت تر از رقبایتان باشد تا مشتری بیشتر شیفته کار و خدمات شما شود.

4.مشتریانتان را وابسه به کسب و کار خود کنید

یکی از ویژگی های کوچک بودن کسب و کار شما و استارتاپی بودنش امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بدون واسطه گری داخل شرکت های بزرگ است. با استفاده از این ظرفیت فضایی را برای درک بهتر مشتریان و رفع بهتر نیاز ها و انتظاراتشان را فراهم کنید. یکی از بهترین کانال های تبلیغاتی شما مشتریان وفادارتان است. هرچه توانایی شما در پاسخ گویی و رفع مشکلات ،سوالات و شکایات مشتریانتان بیشتر باشد مشتریان وفادار بیشتری را خواهید داشت.

ویژگی خاص مشتریان وفادار این است که با تبلیغات دهان به دهان، کامنت گذاری در محیط های اجتماعی و تعریف و تمجید از کسب و کار شما به دیگران، مشتریان بیشتری را برای شما جذب می کنند. پس هرچه سریع تر راه های وفادار سازی مشتریان را یاد بگیرید و مشتری مداری را فراموش نکنید.


سخن آخر این است که اولا اگر در حوزه کاری خود رقبای به خصوصی دارید سعی کنید در یک بازار خاص روی مشتریان به خصوص متمرکز شوید. نگاهی عمیق به فعالیت خود و رقبایتان داشته باشید و مزیت رقابتی خود را شناسایی و به رخ بکشید. محصولی با ویژگی خاص داشته باشید که در همان نگاه اول جذابیت خود را به مشتری نشان دهد. یادتان نرود برخورد اول و نگاه اول با محصول شما در جذب کردن مشتری بسیار مهم است. خدمات مشتریان باید اولویت اول فعالیت هر استارتاپی باشد که می خواهد رقیبای بزرگش را شکست دهد و مشتریان جدید بازار را جذب کند. امیدورام از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و همیشه در کسب و کار اینترنتی تون موفق باشید.

منبع : همیار وب


برای یک استارتاپ دست یافتن به بازار دشوار و زمان بر است. اما اگر بازار هدف به درستی و به طور منحصر به فرد انتخاب شود در بلند مدت با استفاده از راه کارهای مناسبی که قصد دارم در این مقاله آن ها را عنوان کنم می شود به سود قابل قبولی رسید.

1.شناخت بازار هدف

اول از همه باید بازار هدف خاص خود را بشناسید. یعنی اینکه استارتاپ ها در ابتدا باید بخش خاص و نسبتا کوچکی را در بازار انتخاب کنند. هدف اصلی تمرکز در یک بخش خاص و رشد همه جانبه در آن بخش است. برای رقابت و شکست رقیب های یک صنعت، استارتاپ ها نیاز دارند روی مشتریان خاص و اصلی شان تمرکز کنند. در واقع شناخت بازار خاص و بازاریابی در آن جا به استارتاپ ها برای خرید و فروش سریع تر و درآمد بیشتر و امکان رشد هرچه بیشتر در آینده کمک می کند.

بهترین مثال برای این موضوع شرکت RedBull است که نوشابه های انرژی زا تولید می کند.RedBull در ابتدا قوطی های نوشابه اش را بدون هیچ هدف خاصی و استراتژی رقابتی در صنعت نوشیدنی های انرژی زا برای فروش به عموم در بازار قرار داده بود. به طوری که افراد نمی دانستد که نوشابه های RedBull جز کدام دسته از نوشیدنی ها هستند. آیا نوشیدنی معمولی است یا انرژی زا؟ به همین دلیل فروش نسبتا کمی داشت. این شرکت اشکال کار خود را فهمید و روی گروهی خاصی از مشتریان خود یعنی ورزشکاران تمرکز کرد. و از آن به بعد تبلیغ نوشابه های خود را در مسابقات معروف فرمول 1 ، فوتبال و بسکتبال تبلیغ کرد و فروش خود را منحصر به این بازار کرد.

2.مزیت رقابتی خود را به رخ بکشید

مزیت رقابتی خود را بشناسید و آن را به رخ بکشید. مزیت رقابتی چیزی است که همیشه و در همه جا باید روی آن تاکیید داشته باشید و مرتب آن را بیان کنید. توجه کنید برای جذب مشتری بیش از همه چیز داستان سرایی خیلی ماثر است. چرا؟ چون مردم داستان را دوست دارند. قسمت اصلی داستان شما که باید روی آن تاکیید داشته باشید همان مزیت رقابتی و تفاوت شما با رقباتون است. در واقع کار اصلی شما پیدا کردن مزیت رقابتی تان و تبدیل آن به داستانی جذاب از استارتاپ خودتون و استفاده از آن در کمپین های تبلیغاتی و وب سایتتان است.


به عنوان مثال شما باید پشتیبانی حرفه ای داشته باشید. اینکه چقدر مشتری مدار هستید و برای سوالات و مشکلات آن ها چقدر ارزش قائل هستید یک مزیت است. بگذارید همه مشتریانتان این را بدانند. یا اینکه فرض کنید فلان برند رقیب شماست و از بسته بندی های ارزان و بی کیفیت برای محصولاتش استفاده می کند ولی بسته بندی محصولات شما با کیفیت و جذاب تر است. خب این هم یک مزیت رقابتی است و مشتری های شما باید آن را بدانند.

3.خدمات خود را به صورت جذاب و گیرا بیان کنید

وب سایت یا تبلیغات شما باید طوری جذاب طراحی شده باشد که در همان چند ثانیه اول مشتری رو به سمت خودش بکشاند تا بتوانید بیشتر راجع به محصول یا کسب و کارتان برای آن ها توضیح دهید و قانع شان کنید چرا استفاده از محصولات و خدمات شما به نفع آن هاست.

جالب است بدانید بر اساس تحقیقات شرکت مایکروسافت از سال 2000 میلادی تا الان میانگین توجه افراد روی یک موضوع از 12 ثانیه به 8 ثانیه کاهش پیدا کرده است. پس توجه کنید کمتر از 8 ثانیه زمان دارید تا مشتریان احتمالی خود را مجذوب تبلیغات خود کنید و آن ها را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

در دنیای جدید و دیجیتال امروز اولین چیزی که مورد توجه مشتریان قرار می گیرد وب سایت استارتاپ شما است. سعی کنید وب سایتتان را طوری طراحی کنید که نوعی ایجاد تعهد در مشتری ایجاد کند و مشتری بتواند تا حدی استفاده از محصولات و خدمات شما را تجربه کند. یادتان باشد این تجربه در مشتری باید تا حدی متفاوت تر از رقبایتان باشد تا مشتری بیشتر شیفته کار و خدمات شما شود.

4.مشتریانتان را وابسه به کسب و کار خود کنید

یکی از ویژگی های کوچک بودن کسب و کار شما و استارتاپی بودنش امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بدون واسطه گری داخل شرکت های بزرگ است. با استفاده از این ظرفیت فضایی را برای درک بهتر مشتریان و رفع بهتر نیاز ها و انتظاراتشان را فراهم کنید. یکی از بهترین کانال های تبلیغاتی شما مشتریان وفادارتان است. هرچه توانایی شما در پاسخ گویی و رفع مشکلات ،سوالات و شکایات مشتریانتان بیشتر باشد مشتریان وفادار بیشتری را خواهید داشت.

ویژگی خاص مشتریان وفادار این است که با تبلیغات دهان به دهان، کامنت گذاری در محیط های اجتماعی و تعریف و تمجید از کسب و کار شما به دیگران، مشتریان بیشتری را برای شما جذب می کنند. پس هرچه سریع تر راه های وفادار سازی مشتریان را یاد بگیرید و مشتری مداری را فراموش نکنید.


سخن آخر این است که اولا اگر در حوزه کاری خود رقبای به خصوصی دارید سعی کنید در یک بازار خاص روی مشتریان به خصوص متمرکز شوید. نگاهی عمیق به فعالیت خود و رقبایتان داشته باشید و مزیت رقابتی خود را شناسایی و به رخ بکشید. محصولی با ویژگی خاص داشته باشید که در همان نگاه اول جذابیت خود را به مشتری نشان دهد. یادتان نرود برخورد اول و نگاه اول با محصول شما در جذب کردن مشتری بسیار مهم است. خدمات مشتریان باید اولویت اول فعالیت هر استارتاپی باشد که می خواهد رقیبای بزرگش را شکست دهد و مشتریان جدید بازار را جذب کند. امیدورام از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و همیشه در کسب و کار اینترنتی تون موفق باشید.

منبع : همیار وب


برچسب ها: استارتاپ , عوامل موثر در موفقیت استارتاپ ها , شروع استارت آپ , کسب و کار جدید , آموزش کسب و کار اینترنتی , موفقیت استارتاپ ها ,
[ بازدید : 309 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 11:19 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]