راهکارهای انتخاب چاپخانه مناسب


انتخاب چاپخانه مناسب، یکی از حساس ترین بخش های آماده سازی محصولات چاپی شما است. احتمالا تا آن زمان هزینه های قابل توجهی برای طراحی و آماده سازی فایل ها پرداخت کرده اید. کافیست برای دیدن لیست چاپخانه های تهران و یا استان محل سکونت خود یک سرچ ساده در گوگل کرده باشید. قطعا متوجه خواهید شد که تعداد آنها خیلی زیاد است و انتخاب میان آن ها شاید کار را برای شما دشوار کرده باشد.


1- نوع چاپ خود را انتخاب کنید.

برای چاپ هر محصول گرافیکی، در اولین قدم باید مشخص شود که به چه تعداد محصول و در چه زمانی نیازمندید. با توجه به مقالات چاپ افست و چاپ دیجیتال که در بالا تر به آن اشاره شد، می توانید به راحتی متوجه شوید که کدام یک از این روش ها برای شما مناسب است. در صورتی که نیاز به چاپ در تیراژ پایین دارید باید از چاپخانه های چاپ دیجیتال و اگر تیراژ شما بالای 1000 عدد است، از چاپخانه های چاپ افست استفاده نمایید.

2- چاپخانه های افست

برای انتخاب چاپخانه مناسب، در اولین قدم لازم است لیستی از چاپخانه های استان سکونتتان تهیه نمایید. پس از مشاهده لیست قیمت ها، حتما توجه داشته باشید که اگر چاپخانه ای هزینه را به طور غیر معقولی پایین اعلام می کند، احتمالا سطح کیفی مواد مصرفی ( مثل کاغذ، سلفون، مرکب و … ) آن چاپخانه مناسب نیست. با توجه به این که چاپ یک مقوله مصرفی است، می توان به راحتی سطح کیفی هر یک از موارد مورد مصرف آن را دست کاری کرد. امروزه از یک مدل کاغذ مشخص ( مثلا گلاسه 150 گرم ) بالغ بر 10 مدل مختلف با درجه کیفی متفاوت در بازار موجود است. لذا مبالغی که به طور غیر معقولی پایین تر از سایرین است، مشکوک هستند.

قیمت، مولفه مناسبی برای تعیین چاپخانه نیست. چاپ یک مقوله مصرفی است و این شما هستید که با تعیین سطح کیفی متریال ها قیمت را مشخص می کنید.

پس از بررسی لیست قیمت ها، حتما از مجموعه مورد نظر بخواهید تا نمونه های چاپ مشابه به محصول خودتان را دریافت نمایید و آنها را باهم مقایسه کنید. دقت داشته باید که ممکن است نمونه ای که مشاهده می کنید از بهترین مواد مصرفی آماده شده باشد اما قیمتی که به شما اعلام شده است، از مواد مصرفی با درجه کیفی پایین تری باشد پس نمی توان انتظار داشت محصول شما مشابه همان نمونه آماده شده باشد.

چاپخانه

پس از بررسی نمونه ها، از چاپخانه بخواهید تا اطلاعات دقیق مواد مصرفی در نمونه کار برتر را در اختیارتان قرار دهد. سپس با همان اطلاعات مجددا هزینه چاپ محصول خود را از چاپخانه ها استعلام بگیرید. در این مرحله احتمالا قیمت های اعلام شده کمی متفاوت خواهند بود. پس از انتخاب چاپخانه مورد نظرتان، حتما از آن بخواهید تا اولین فرم چاپ شده را به شما نشان دهد و شما کیفیت آن را با نمونه کار برتر مقایسه کنید. پس از تایید اولین فرم چاپ شده با خیال راحت منتظر دریافت سایر نمونه ها باشید. پس از دریافت محصول چاپ شده خود، حتما محتویات تمام جعبه ها را چک کنید و مطمئن شوید همه آنها از یک کیفیت واحد برخوردار هستند.

منبع : استودیو آرت سنتر


[ بازدید : 389 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 9:19 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]