بهترین سن برای عکاسی از نوزاد چه سنی است؟


بهترین سن برای عکاسی از نوزاد چه سنی است ؟

از نظر اکثر عکاسان ، بهترین زمان پنج الی پانزده روزگی نوزاد می باشد، آنها بر این باورند که در این سن میزان هوشیاری اغلب نوزادان پایین می باشد و واکنشهای کمی به حرکت دادن بدن و اعضای آن نشان میدهند ، حتی در مواردی توسعه میکنند که قبل از مراجعه به آتلیه نوزاد، حتما ساعاتی را با کودک دلبندتان بازی کنید ، به او شیر بدهید ( شیر خشک بخاطر غلظت بالا و تأثیر آن در فرو رفتن نوزاد به خواب عمیق بیشتر توصیه میشود ) و یا او را به حمام ببرید این کار باعث خستگی و آرامش عضلات نوزادتان شده و برایش خواب آرام و عمیقی به همراه می آورد.

نکته بسیار مهم : در برخی موارد دیده شده است که تعدادی از عکاسان قطره آستیمینوفن را برای نوزادان زیر سه ماه ( حدودا چهار قطره ) تجویز میکنند.حتما توجه داشته باشید که بدون نظر پزشک مصرف قطره آستیمینوفن برای نوزادان میتواند بسیار خطرناک باشد.

لازم به ذکر است که چشمان نوزاد بسیار حساس و ضعیف است و زمانی که او بیدار میباشد، فلش دوربین عکاسی علاوه بر اینکه باعث واکنش منفی او ، بیتابی و حتی گریه کردنش میشود ،میتواند به چشمان او آسیب برساند. به همین دلیل عده ای بر این باورند که بهترین حالت برای عکس های قبل از سه ماهگی،در خواب بودن کودک می باشد. اگر قصد دارید از کودک خود در زمان بیداری و قبل از سه ماهگی عکس تهیه کیند ، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده و مراقب سلامتی وی باشید.با این حال توصیه میشود که تا قبل از سه ماهگی ، به عکس در خواب از کودکتان بسنده کنید. همچنین منابع زبان اصل ، دوران عکاسی نوزادی را به قبل از سه ماهگی و بعد از شش ماهگی تقسیم بندی میکنند و از نظر آنها دوران سه ماهگی تا شش ماهگی جذابیت چندانی ندارد.

چه زمانی برای عکس گرفتن از نوزادان مناسب است ؟

کودک شما در چه ساعتی از روز آرامتر است و چه ساعتی بی قراری میکند ؟ جواب این سوال میتواند در رزرو بهترین ساعت برای شما در آتلیه نوزاد و گرفتن نتیجه مطلوب کمک شایانی کند. اغلب کودکان در ساعات ابتدایی روز سرحال ترند و در ساعات پایانی روز ، بی تاب و بی قرار میشوند که ممکن است آرام کردنشان ساعاتی طول بکشد. شما بهتر از هر کسی میتوانید زمان مناسب برای عکس برداری از فرزندتان را تعیین کنید.

نکته : نوزادان به دما و سر و صدا بسیار حساسند و اگر میخواهید نتیجه مطلوبی بگیرید حتما توجه داشته باشید که دمای دست شما از بدن نوزاد پایین نباشد(دستانتان سرد نباشد) و همینطور میحط ، کاملا آرام و ساکت و به دور از سر وصدا باشد. همچنین توجه داشته باشید که که در هنگام عکاسی ، کودک شما به خواب عمیق فرو رفته باشد ، در غیر اینصورت با کوچکترین حرکت دادن بدنش بیدار خواهد شد و بد قلقی خواهد کرد.

منبع : https://www.juli-studio.ir


[ بازدید : 365 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 9:38 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]