تفاوت بک لینک سازی و خرید بک لینک در چیست؟


از اواخر دهه ی 60، موتورهای جستجو به سرعت محبوب شدن. موتورهای جست و جو استفاده از لینک ها رو به یه هنر زیبایی شناختی تبدیل کردن و از الگوریتم های پیچیده ای برای ارزیابی های متنوع از سایت ها و صفحات بر اساس این اطلاعات استفاده کردن.

بک لینک سازی تنها راه بهبود سئو نیست، اما حرفه ای های سئو بخش بزرگی از الگوریتم های موتور جستجو رو به عوامل مرتبط با لینک اختصاص می دن. موتورهای جستجو از طریق لینک ها، نه تنها می تونن وب سایت های محبوب و صفحات رو براساس تعداد لینک ها و محبوبیت صفحات مرتبط با اون ها تشخیص بدن، بلکه همچنین معیارهایی مثل اعتماد، اسپم و اعتبار سایت رو تجزیه و تحلیل کنن. در این حالت سایت های قابل اعتماد به سایر سایت های قابل اعتماد لینک داده میشن، در حالی که سایت های اسپم لینک های خیلی کمی از منابع قابل اعتماد دریافت می کنن.

"خرید بک لینک حرفه ای و با کیفیت" یعنی سایت هایی که به سایت شما لینک میدن و برای اکثر موتورهای جستجو، عامل مهم رتبه بندی هستن بنابراین ترافیک طبیعی بیشتری به سایت آورده میشه.

برای اینکه یه وب سایت بتونه رتبه ی خوبی در گوگل داشته باشه باید چند مورد رو رعایت کرده باشه:

  • تمام صفحات وب باید حاوی محتوایی با کیفیت و به روز باشن.
  • نباید خطاهای فنی داشته باشن.
  • باید از هر لینک بدی عاری باشن.
  • باید به منابع معتبر لینک داده بشن.
  • آنها باید از منابع معتبر لینک بگیرن.

اینجا ست که بک لینک سازی مهم میشه. همینطور که گفتیم بک لینک سازی این است که صفحات وب دیگه ای رو برای لینک به سایت خود به منظور افزایش رتبه بندی خودتون در نظر بگیرید.

هر چی تعداد این لینک ها بیشتر باشه، رتبه ی وب سایت شما در گوگل بالاتر است.

با این حال، همیشه قضیه به این سادگی ها هم نیست. شرکت ها و بعضی از سئوکارها از لینک های اسپم برای گول زدن گوگل استفاده می کنن تا رتبه ی خودشون رو بالا ببرن، اما خیلی گوگل رو دست کم گرفتن!

یه زمانی سئوکارها دایرکتوری های مربوط رو لیست می کردن و لینک ها رو از اونجا می گرفتن، یا لینک میخریدن یا محتوای خبری تبلیغاتی و ضعیفی رو در سایت های دیگه ایجاد می کردن و بعدش با کلمات کلیدی مورد نظر تلاش می کردن تا بک لینک های بیشتری بگیرن.

این شیوه ها به سرعت تاثیر خودشون رو از دست دادن و باعث شد که گوگل برای رتبه بندی سایت ها دست به کار الگوریتم های رتبه بندی بشه.

مزایای بک لینک سازی و تاثیر آن بر سئو:

لینک سازی یکی از جنبه های حیاتی بهینه سازی موتور جستجو است. این کار ترافیک وب سایت رو افزایش می ده و رتبه بندی اون رو در موتورهای جستجو بهبود می بخشه که این موضوع هدف نهایی سئو است.

هرچه تعداد لینک های خارجی برای کلید واژه های انتخابی شما که در وب سایتتون ایجاد می شه بیشتر باشه احتمال اینکه افراد راحت تر سایتتون رو پیدا کنن بیشتر است و بیشتر بهتون اعتماد می کنن. اعتماد در دنیای مجازی اهمیت بسیاری داره، وقتی که وب سایتی به یه وبلاگ کسب و کار کوچک لینک داده میشه به اون کسب و کار اعتبار میده و گوگل هم رتبه بندی بالاتری بهش اختصاص میده.

لینک گرفتن از وب سایت های قابل اعتماد و با رتبه بندی بالا آسون نیست. هرچند که دیگه ترفندهای قدیمی هم تاثیر ندارن، همه ما در دنیای بازاریابی دیجیتال مجبوریم تا خودمون رو به روز کنیم. تکنیک های کلاه سیاه هم هنوز دارن استفاده میشن، اما این روش ها زمان شما رو هدر میدن. این راه های نادرست می توانند شما رو در دام مجازات گوگل بندازن.

از اونجایی که این ترافیک به طور مستقیم به کیفیت لینک های وب سایت شما مرتبط است، هر چی وب سایت های معتبرتری به شما لینک بدن، رتبه بندی بهتر و ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

و البته باید حواستون به رتبه بندی گوگل خودتون هم باشه. هنگام بالا اومدن وب، گوگل به خصوص برای بک لینک های وب سایت شما دقت می کنه که چجوری و به چه شیوه ای صفحات سایتتون به همدیگه متصل شده است. البته که صدها روش رتبه بندی وجود داره اما بک لینک سازی نشون دهنده ی مهمترین شاخص برای سئو و موتورهای جستجو هستن.


همینطور که گفتیم و باز هم میگیم گرفتن بک لینک های با کیفیت مشکل است اما غیر ممکن نیست. در حقیقت راه های هوشمندانه ای برای بک لینک سازی وجود داره که ده موردش رو در زیر نام می بریم:

1. روش بک لینک سازی شکسته

2. بک لینک سازی با اینفوگرافی

3. مقالات مهمان

4. اطلاع از رقبا

5. لینک سازی داخلی

6. ارتقای محتوا

7. نوشتن توصیفات یا "درباره ی ما" سایت

8. ارتباط با خبرنگارها و وبلاگ نویس های مهم

9. نیکوکاری: در خیلی از کشورها با کمک کردن به سازمان های خیریه می تونید بک لینک بگیرید.

10. مصاحبه بگیرید

خرید بک لینک:

بک لینک خریدن توی زمینه ی سئو تابو محسوب میشه و همه سعی می کنن اگه از این روش استفاده می کنن به روی خودشون نیارن؛ خیلی ها هم انکارش میکنن.

خرید بک لینک به این معناست که وقتی سایتی به دامنه ی سومی پولی پرداخت کنه تا بک لینک به دامنه ی اونها برگرده.

هرچند که خیلی ها هنوز از این روش برای سئوی خودشون استفاده می کنن اما گوگل اینجوری در موردش توضیح داده:

"خرید و فروش لینک مغایر با اصول گوگل است و در صورت مشاهده در سایت شما پنالتی خواهید شد."

گوگل خرید بک لینک رو اینچنین تعریف کرده است:

"خرید لینک ها یا پست هایی که دارای لینک هستن؛ مبادله کالا یا خدمات برای لینک ها؛ یا ارسال یک محصول رایگان برای کسانی که در مورد اون محصول بنویسن و لینکی در اون قرار بدن."

به عبارتی، حتی پست های اسپانسر مهمان و ریویوهای پرداختی جزو خرید بک لینک محسوب میشن.

چرا هنوز بعضی ها بک لینک می خرند؟!

خیلی سال پیش خرید و فروش لینک ها چیز عجیبی نبود و اون رو به عنوان یه کسب و کار خوب تلقی می کردن. دایرکتوری ها هم در قبال دریافت پول به شما اجازه میدادن تا از خدماتشون استفاده کنن.

سپس گوگل به کاربران این امکان رو داد تا لینک های خریداری شده رو گزارش بدن تا خریداران و فروشندگان لینک یا پنالتی بشن و یا تاکتیک هاشون رو تغییر بدن.

در طول دهه گذشته، خرید لینک ها به شدت خطرناک بوده است، زیرا توانایی گوگل در جستجو و نابودی ارزش سئوی لینک های خریداری شده به طرز نا امید کننده ای دقیق است.

البته بعضی از شرکتها همچنان بک لینک می خرن، چون راه ساده تری است، یا این یه کار معمول در صنعتشون محسوب میشه و مهم تر از همه اینجوری در وقتشون صرفه جویی می کنن.

گفته می شه ایجاد محتواهای تحقیقاتی و اطلاعاتی هم یکی از تاثیرگذارترین روش بک لینک سازی است.

خطر!!

خرید بک لینک مغایر با راهنمای وب مستر گوگل است. فرقی نمی کنه که بلاگر برای تبلیغ ازش استفاده می کنه یا برای وبلاگ های خصوصی؛ در هر صورت خرید بک لینک مضرات بسیاری داره.

این یعنی که اگه گوگل متوجه این کار بشه، اقداماتی علیه سایت شما انجام میده. بذارید راحتتون کنیم این کار باعث میشه که ترافیک جستجوی ارگانیک شما یک شبه از بین بره.


[ بازدید : 468 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ ] [ 16:53 ] [ سارا بیات ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]